Gelijke onderwijskansen en het doorstroomrecht van leerlingen

763miek_laemers150x150_tcm247-773531unknown-3unknown-4

In gesprek met Paul Rosenmöller, voorzitter VO-Raad, Miek Laemers, hoogleraar onderwijsrecht aan de Vrije Universiteit, Jordy Klaas, voorzitter LAKS en Ton van Haperen, leraar economie, lerarenopleider en publicist.

Artikel verschijnt februari 2019 in MR Magazine, uitgever Wolters Kluwer.

Ontwikkelingen, uitdagingen, ervaringen en lessen

 – Wat zijn nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen wat betreft ouderbetrokkenheid en medezeggenschap in onderwijsland?

– Wat zijn ervaringen met innovatieve aanpakken in Rotterdam, Arnhem, Schiedam, Vlaardingen en Den Haag?

– Welke lessen kunnen we trekken?

– Welke strategieën zouden scholen moeten kennen en gebruiken in de omgang met ouders?

Discussie:

https://www.linkedin.com/groups/2441631

https://www.linkedin.com/groups/2441136

vAH0949v_400x400

Ik publiceer, geef lezingen, adviseer gemeenten, schoolbesturen en onderwijsinstellingen over ouderbetrokkenheid en medezeggenschap in het onderwijs.

Uitgaven

– Frederik Smit (2017). De nieuwe medezeggenschap in het onderwijs. Leren verlangen naar de eindeloze zee. Amsterdam: SWP.

– Frederik Smit (2019). Ouderbetrokkenheid 7.0. Amsterdam: SWP.

https://www.swpbook.com/boek/1960/ouderbetrokkenheid-7

https://www.swpbook.com/boek/1848/de-nieuwe-medezeggenschap-in-het-onderwijs

Advertenties
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: