Continurooster en vijf gelijke dagen rooster

http://www.slideshare.net/frederiksmit/andere-tijden-in-het-onderwijsUnknown-46

Overblijven
Bijna iedere basisschool biedt leerlingen de gelegenheid om tussen de middag over te blijven, omdat steeds meer ouders buitenshuis werken. Het aantal basisscholen dat een continurooster invoert neemt dan ook sterk toe. Een deel van de scholen gaat een stap verder en wil het vijf gelijke dagen rooster invoeren. Wat zijn de voor- en nadelen van deze roosters? Wat is de rol van de (g)mr?

MR magazine
Zie artikel van Frederik Smit in MR magazine over de invoering van een continurooster en andere tijden in het onderwijs.

Onderzoek van dr. Frederik Smit en prof. dr. Jos Claessen naar de totstandkoming en werking van continuroosters in het basisonderwijs. Nijmegen: ITS, Radboud Universiteit.

Rol ouders
Zie voor meer informatie over de rol van ouders bij het onderwijs het boekje Ouders en school. Succesfactoren voor betrokkenheid.http://www.bol.com/nl/p/ouders-en-school/9200000002053447/

Medezeggenschap
Zie voor handreikingen functioneren medezeggenschap en kwaliteitsverbetering onderwijs.
http://www.bol.com/nl/p/medezeggenschap-kwaliteitsverbetering-van-onderwijs/9200000002632394/

Expertisecentrum Ouders, school en buurt, ITS, Radboud Universiteit
http://www.ru.nl/its/expertisecentrum/expertisecentrum/

Advertenties
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: