Continurooster en andere schooltijden in het onderwijs

images-27

Naar aanleiding van vragen van Saskia Moes, Marjo Zonnevylle en Liesbet Snijkers informatie over de invoering van een continurooster in het onderwijs en tussenschoolse opvang.

Continu en vijf gelijke dagen rooster
Bijna iedere basisschool biedt leerlingen de gelegenheid om tussen de middag over te blijven, omdat steeds meer ouders buitenshuis werken. Het aantal basisscholen dat een continurooster invoert neemt dan ook sterk toe. Een deel van de scholen gaat een stap verder en wil het vijf gelijke dagen rooster invoeren. Wat zijn de voor- en nadelen van deze roosters? Wat is de rol van de (g)mr?

Zie artikel van Frederik Smit in MR magazine over de invoering van een continurooster.
Andere tijden in het onderwijs

Tussenschoolse opvang
Op verzoek van de Programmacommissie Beleidsgericht Onderzoek Primair Onder- wijs (BOPO) heeft het ITS van de Radboud Universiteit Nijmegen condities voor een goede tussenschoolse opvang in kaart gebracht. Van dit onderzoek wordt hier verslag gedaan. Het onderzoek startte in juni 2006 en is afgesloten in september 2007.

Smit, F., Driessen, G., Sluiter, R., & Meijvogel, R. (2007). Brood en spelen. Condities voor optimale tussenschoolse opvang. Nijmegen: ITS.
Brood en Spelen

Expertisecentrum
Expertisecentrum Ouders, school en buurt, ITS, Radboud Universiteit Nijmegen

Check: http://www.ru.nl/its/expertisecentrum/expertisecentrum/

Advertenties
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: