Hoogleraar Kees van der Wolf: De leraar als frontliniewerker. Van dwangbuis naar werken in het wild

kees-van-der-wolf

Kees van der Wolf, emeritus hoogleraar orthopedagogiek en voormalig lector gedragsproblemen in de onderwijspraktijk. Thans hoogleraar Universiteit van Suriname. In 2010 benoemd tot ‘Honorary Professor’ aan de Pedagogische Universiteit in Rusland

‘De leraar als frontliniewerker. Van dwangbuis naar werken in het wild’
Wat moet de leraar in deze tijd van opbrengstgerichtheid, afrekenen op resultaten en prestatiebeloningen? Ruimte voor maatwerk en aandacht voor de leefwereld van de leerlingen en hun ouders, zijn de ingrediënten die maken dat frontliniewerkers hun werk met plezier en energie blijven doen. Zij hebben armslag nodig waarbinnen zelfstandig kan worden gehandeld en beslissingen kunnen worden genomen. Wat betekent deze armslag in een wij-maatschappij?

Expertisecentrum Ouders, school en buurt
Expertisecentrum Ouders, school en buurt organiseert op 21 mei en 4 juni een nieuwe eendaagse meesterklas voor schoolbesturen, directies, leraren, pedagogisch medewerkers en ouders in het primair en voortgezet onderwijs met als thema: ‘Onderwijs en de wij-maatschappij. De school in mijn buurt.’

Een deelnemer: ‘De allerbeste nascholing die ik in 20 jaar heb meegemaakt’.

Informatie en inschrijven

http://www.ru.nl/its/expertisecentrum/meesterklas/

Advertenties
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: