Presentatie onderzoeksresultaten rol ouders naar een integrale school

NSGK1266332411

Het Expertisecentrum Ouders, school en buurt, ITS, Radboud Universiteit Nijmegen, voert in opdracht van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) een onderzoek uit naar de rol van ouders bij de samenwerking van de Mytylschool Roosendaal en basisschool De Kroevendonk naar een integrale school.

De aanzet tot een integrale school vindt plaats binnen een samenwerkingsproject van de Gemeente Roosendaal, de Mytylschool Roosendaal, basisschool De Kroevendonk, het Centrum voor de Kunsten, Milieu Educatief Centrum Roosendaal en ITS, Radboud Universiteit Nijmegen.

De betrokken schoolteams huldigen het standpunt dat succes van de gewenste vernieuwing vooral ook afhangt van een accepterende, stimulerende thuisomgeving.

De verwachting is dat de schoolsituatie en thuissituatie dermate op elkaar aansluiten dat het leren op school verbonden, vervlochten en gestapeld is met het leren thuis. De uitkomsten van het onderzoek zullen tijdens een symposium op 18 juni 2013 worden gepresenteerd.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: